Google Hummingbird

Zaawansowani użytkownicy sieci z całą pewnością mogli odczuć różnicę podczas używania wyszukiwarki internetowej, ale cała sprawa była przez Google raczej trzymana w tajemnicy. Jednak od mniej więcej miesiąca, nawet o tym nie wiedząc i korzystając z Internetu, korzystamy także z nowego algorytmu w wyszukiwarce wprowadzonej giganta z Mountain View na jego piętnaste urodziny. Dopiero kilka dni temu Google poinformowało oficjalnie: około miesiąca temu wdrożono algorytm Hummingbird.

Poprzedni algorytm wyszukiwania pod nazwą Caffeine wdrożony w 2010 r. okazał się już po blisko trzech latach niewystarczająco efektywny. Jak wynika z informacji przekazanych przez Google Koliber czyli Hummingbird jest odpowiedzią między innymi na wyszukiwanie głosowe, które jest bardzo złożone i ma być od teraz bardziej efektywne. Wdrożenie Kolibra nie oznacza jednak, że do lamusa odejdzie dotychczasowy algorytm oparty na popularności strony czyli tzw. page rank. Oczywiście ilość cytatów i odwiedzin danej strony w dalszym ciągu ma być kryterium decydującym, ale Hummingbird ma być wsparciem przede wszystkim dla wyszukiwania opartego o języki naturalne i kontekst. Ciekawostką jest jednak fakt, że jako użytkownicy wciąż nie mamy pewności czy nowy algorytm oparty o kontekst, z uwagi na poziom komplikacji języka polskiego został już wdrożony przez Google w naszym kraju.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top