Fotografia produktowa

Fotografia produktowaNie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu. Na szczęście wraz z rozwojem rynku także i branża reklamowa odpowiada na potrzeby klienta, zwłaszcza, że kupujemy przede wszystkim „oczami”. Prymitywne i na ogół kiepsko wyszparowane zdjęcia produktów Jogurtexu czy szamponu Loczek na szczęście odeszły do lamusa. Dzięki temu fotografia produktowa nabrała dziś                                                                                           innego wyrazu.

Świetna cena, nośne hasło reklamowe i znajomość marki na rynku nie wystarczą dziś by skutecznie zareklamować produkt. Do całości potrzeba odpowiedniego obrazu, który zachęci klientów do zakupu oferowanego towaru. To właśnie zdjęcie ma przyciągnąć uwagę, zainteresować i skierować konsumentów do półki sklepowej, salonu samochodowego etc. To jednak niełatwa sprawa, ponieważ zdjęcia muszą być na najwyższym, profesjonalnym poziomie. W dodatku musi być nie tylko idealnie wykonana technicznie, ale również trafiać w potrzeby klienta. Fotografia produktowa musi zatem uwydatnić wszystkie atuty produktu by ukazać go w jak najbardziej estetyczny sposób.

Sprawdź również:

Jak robić dobre zdjęcia?

Oczywiście fotografia produktowa to bardzo szerokie zagadnienie – od sterylnych packshotów, czyli zdjęć wykonanych na ogół na stołach bezcieniowych po fantastyczne kreacje znane z magazynów modowych, w których produkt buduje kontekst całego zdjęcia. Cel jednak jest ten sam – zapaść w pamięć klientom i zachęcić ich do kupna. Warto jednak podejść do każdego produktu indywidualnie, zapoznać się z każdym jego szczegółem by pokazać go w jak najlepszym świetle. Nie warto więc bawić się samemu jeśli nie mamy odpowiedniego doświadczenia i sprzętu. Lepiej powierzyć to zadanie profesjonalistom, np. specom z Flash-Group z Poznania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top