Portret to niezwykle skomplikowany gatunek fotografii, której zadaniem jest jedno – przedstawienie człowieka. Oczywiście większości z nas zależy aby portrety przedstawiały nas w najkorzystniejszy sposób.
Portret to szeroka dziedzina. Możemy wyróżnić wiele rodzajów portretu, jak portret artystyczny, beauty, jedno- lub kilkuosobowy czy nawet grupowy. Wyróżniamy również portrety artystyczne, realistyczne, bezosobowe, rodzinne i biznesowe. Ten ostatni rodzaj portretu jest coraz popularniejszy wśród osób i firm, które stawiają na swój profesjonalny wizerunek. Portret biznesowy może nie tylko pojawić się na stronie internetowej firmy, ale może zostać użyty w CV lub na branżowych portalach jak GoldenLine czy Linkedin. Prezesi ważnych przedsiębiorstw, wypowiadający się na łamach czasopism jako eksperci, potrzebują dobrych zdjęć biznesowych do materiałów prasowych. Zdjęcia biznesowe to oczywiście nie tylko portrety szefów i pracowników. W przypadku tego typu zdjęć można budować wspaniałą opowieść o zarządzie, pracownikach związanych z obsługą klienta jak i o samym procesie produkcji, opowiedzianym za pomocą zdjęć wykonanych w trakcie pracy. Przed przystąpieniem do pracy warto zapoznać się z rodzajem działalności firmy aby zbudować kontekst. Sesja biznesowa rządzi się oczywiście swoimi prawami. Warto przede wszystkim zadbać o to aby nasi modele byli odpowiednio ubrani. Pozy także nie powinny być przypadkowe. Pomysł na zwariowane miny lepiej zostawmy dla siebie. Portret biznesowy powinien pokazywać osobę kompetentną, profesjonalną i sympatyczną. Zdjęcia biznesowe przedstawiają na ogół ludzi ze skrzyżowanymi rękoma. Wbrew pozorom nie jest to pozycja zamknięta. Lekki i sympatyczny uśmiech przy tego typu pozach ukazuje osobę otwartą. Podczas sesji warto również poprosić naszych modeli o takie gesty jak rozpinanie i zapinanie marynarki. Doda on zdjęciom dynamiki i autentyczności. Świetnym pomysłem na zdjęcia biznesowe mogą być portrety kilkuosobowe podczas pracy – spojrzenia w ekran komputera, dyskusja, rozmowa telefoniczna w tle – to wszystko dodaje zdjęciom naturalności. Podczas sesji biznesowej nie zapominamy o świetnej atmosferze i komunikacji z modelami. Są one podstawą udanych zdjęć biznesowych. Doskonałe przykłady tego typu fotografii znajdziecie Państwo .