Dziś wizerunek firmy świadczy o jej być albo nie być na rynku. Skuteczna reklama, konkurencyjna oferta, profesjonalna kadra, dobra strona internetowa – dobrym wyjściem naprzeciw klientowi jest zaprezentowanie kadry.
Obraz niesie ze sobą wiele informacji. Buduje naszą wiedzę i świadomość. Potrafi wpływać na nasze emocje, tworzyć skojarzenia, zachęcać do zapoznania się z tematem obrazu, do zakupów czy skorzystania z oferty firmy. Skoro już o firmie mowa, to każde szanujące się przedsiębiorstwo dba o swój wizerunek marki, przyjmując firmowe barwy nawiązujące do ich charakteru i misji, logotypy, zgodne z wytycznymi wizytówki, gadżety a nawet stroje pracowników. Firma niemal nie istnieje na rynku bez strony internetowej, a zatrzymując się w tym punkcie dobrze byłoby umieścić na niej portrety najważniejszych osób w firmie.
Fotografia biznesowa rządzi się swoimi prawami. Musi ona przedstawić firmę w jak najlepszym świetle. Fotograf powinien ukazać pracowników jako ludzi kompetentnych, ale także otwartych i przyjaznych. Przydadzą się tutaj obiektywy portretowe, które w najlepszy sposób wyrysują charakter prezesa, ale także szersze szkła by oddać np. atmosferę zespołowej pracy. W przypadku portretów można śmiało pokusić się o ciasne kadry, skupiające uwagę na oczach fotografowanych osób. Warto również przedstawić szerszy kontekst by przedstawić czym firma się zajmuje, jak wygląda produkcja, kreacja, siedziba. Wszystko to pozwoli klientowi wyrobić sobie zdanie na temat firmy, z którą być może przyjdzie mu współpracować. Pamiętać trzeba o odpowiednim stroju, pozach, odpowiednim tle. Sprawa będzie ułatwiona gdy fotografować będziemy w nowoczesnych, przeszklonych biurowcach, w których łatwo o dobre światło. Podczas sesji warto także zadbać o gadżety jak pióro, laptop, kalkulator, organizer. Oczywiście zdjęcia biznesowe świetnie nadadzą się nie tylko na stronę internetową korporacji czy do materiałów prasowych firmy, ale mogą się przydać jako zdjęcia profilowe na przeróżnego rodzaju portale branżowe czy nawet do CV.