Sesja komercyjna i biznesowa

sesja biznesowa

Fotografia ma wiele twarzy i zastosowań. Może mieć charakter artystyczny, może być to fotografia rodzinna, dokumentalna a także komercyjna. Ta ostatnia ma wiele odcieni – od fotografii produktowej po kreacyjne kampanie reklamowe. W tym gatunku prym wiodą jednak sesje komercyjne oraz biznesowe.

Sesje komercyjne i biznesowe z pozoru są do siebie podobne bo w obu przypadkach chodzi o korzystne przedstawienie firmy. Zarówno w jednym jak i drugim gatunku fotografii kluczem do sukcesu są doświadczenie i skuteczna komunikacja z klientem. Ważne jest przede wszystkim wsłuchanie się w jego preferencje. Jednak między sesjami biznesowymi a komercyjnymi istnieje wiele różnic.

Sesja biznesowa to przede wszystkim praca z modelem. Wysłuchanie jego priorytetów i zauważenie charakterystycznych predyspozycji jest najważniejsze. Dzięki temu możemy określić na czym tak naprawdę wspólnie nam zależy i w którym kierunku będziemy kreowali wizerunek danej osoby. Istotne jest w tym wszystkim zdefiniowanie charakteru portretowanego człowieka i przedstawienie go w odpowiedniej lokalizacji i stylizacji. Dzięki tym elementom portret będzie czytelny i jednoznaczny, a to w fotografii biznesowej jest kluczowe. Ważne by przekazał również spójny, zatem przy fotografowaniu większej ilości osób zdjęcia powinny mieć podobny charakter. Tego typu sesja to świetna i odkrywcza zabawa dla obu stron – klienta i fotografa.

sesja biznesowa
źródło: portret24.pl

Sesja komercyjna może również dotyczyć osób, ale jej zakres jest znacznie szerszy. Oprócz ludzi może ona przedstawiać ona dodatkowo lub wyłącznie środowisko firmy. Ten rodzaj zdjęć nie pozwala już fotografowi na pełną swobodę w działaniu. W tym przypadku klient w dużej mierze sam określa co ma zostać pokazane.

Przykładu sesji komercyjnych i biznesowych można zobaczyć na stronie portret24.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top