Parkowanie z czujnikiem i kamerą w jednym

czujniki parkowania
źródło: pinterest

Powoli nawet w standardowej motoryzacji dla mas znaczące zaczynają być technologie pomagające w parkowaniu. Dobry kierowca potrafi obejść się bez tych wszystkich gadżetów, ale niewątpliwie są one pomocne i wpływają na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Wśród wszystkich technologii wprowadzanych w ostatnich latach najlepiej rokują te dotyczące parkowania. Nie jestem fanem systemów kontroli pasa ruchu czy i innych systemów wpływających na samo prowadzenie po drodze. Upośledzają one zmysły kierowcy i nie wpływają na rozwój jego umiejętności jazdy.

 

Zasada działania czujnika na tylnym zderzaku

 

Ten najbardziej popularny system kontroli parkowania montowany jest w coraz większej ilości aut seryjnych (zobacz np. technologie Forda: czujniki parkowania). Wymaga jedynie dwóch urządzeń. Panelu kontrolnego pokazującego odległość na desce rozdzielczej lub w na wyświetlaczu LCD oraz czujnika zamontowanego w zderzaku auta z tyłu. Odpowiedni montaż tego urządzenia to klucz do jego funkcjonalności. Jeżeli zabierzemy się za to sami nie mając doświadczenia możemy mieć nieprzyjemne doświadczenia przy parkowaniu. Złe umiejscowienie czujnika to nieco sfałszowane informacje o odległości do danego przedmiotu. Jeżeli będzie zbyt nisko wyłapie co najwyżej krawężniki. Zbyt wysokie ustawienie pomoże w parkowaniu w supermarketach, na parkingu podziemnym, ale w mieście może stać się bezużyteczne. W samochodach standardowych nie trzeba się tym martwić. Co innego w aucie, które nominalnie takiego urządzenia nie posiada i chcemy je dopiero zamontować.

 

Kamera cofania ratuje sytuację

 

Drugim urządzeniem po czujniku parkowania jest kamera cofania instalowana nawet w tańszych autach seryjnych za dopłatą. Można zakupić zestaw kamery i wyświetlacza do każdego, nawet starszego modelu samochodu, który nie jest nominalnie gotowy na taką technologię. Kamera również powinna mieć dobrze ustawiony kąt widzenia. Jednak w jej przypadku będzie to banalnie proste. Wystarczy patrzeć na wyświetlacz i oceniać, czy widok z danego kąta jest przydatny w parkowaniu. Urządzenia przyporządkowane do danego modelu auta będące integralnym wyposażeniem pewnych producentów są droższe od tak zwanych „no name”. Ich zaletą jest także dłuższa żywotność i mniejsza awaryjność. Minusem tych urządzeń jest problematyczny montaż w modelach starszej generacji lub autach innych marek. Przykładowo kamery cofania Forda pasują jedynie do podanych przez producenta modeli.

Gdy dostałem od swoich rodziców pierwszy komputer wiedziałem, że świat elektroniki pochłonie mnie bez reszty. Nawet teraz będąc pełnoletni i pracując na swoje utrzymanie znajduję czas na zdobywanie informacji o nowinkach elektronicznych oraz testowanie produktów z działu rtv oraz komputerów. Poza pracą zajmuje się serwisem komputerów oraz prowadzę testy smartfonów dla zaprzyjaźnionego komisu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top