Sie 28

Gadżet, który stał się domowym centrum rozrywki

Granie na telewizorze uważane przez dorosłych ludzi minionej epoki za dziecinne i bezproduktywne spędzanie wolnego czasu urosło do miana rozrywki XXI wieku. Skala, z jaką weszło do mainstreamu, zaskoczyła jej największych wrogów oraz ojców tego sukcesu. To wszystko dzięki rozwojowi w segmencie podzespołów komputerowych i ważnym dla branży postępie programistycznym. Sony, Microsoft, Nintendo oraz dawne Sega i Atari wychowały pokolenia graczy i programistów. Dziś konsola do gier kojarzy się z centrum rozrywki najwyższej jakości, a wraz z nią idzie postęp w innych dziedzinach.

Konsola do gier kontra komputer osobisty

gry - konsola

źródło: http://foter.com/

Rywalizacja komputera, który służy przede wszystkim do pracy z konsolą uznawaną za urządzenie stricte do gier, sięga ostatnich plus-minus 20 lat. Spory na temat wyższości platformy PC nad urządzeniami Sony lub Microsoftu trwają do dziś, choć poruszane są tylko przez młodą twarz branży. Im większy staż na karku gracza, tym bardziej docenia on posiadanie obu urządzeń oraz ich odmienną funkcjonalność poboczną. Konsole bowiem mają w sobie element, dla którego szafka RTV nadaje się wyśmienicie. Chodzi o odtwarzacz blu-ray. Blu-ray dla komputerów osobistych w sklepach komputerowych chodzi po około 300-400 złotych. To cena średniej jakości odtwarzaczy tych pojemnych płyt. Zawsze można kupić droższą nagrywarkę za 100-200 złotych drożej lub właśnie konsole starszej generacji, która w cenie 500-600 złotych oferuje to samo plus możliwość grania w setki tytułów. Nowe konsole PlayStation 4 i Xbox One S w cenie 999 złotych to atrakcyjniejsza wersja odtwarzacza blu-ray z jeszcze nowszą biblioteką gier. Dodajmy do tego kompaktowy rozmiar, niski pobór prądu oraz możliwość instalowania różnych aplikacji np. Netflix-a. Dlatego nie można powiedzieć, że PC wygrywa tę rywalizację.

Jedna platforma do gier na kilka lat

konsola, pad i kot

źródło: http://foter.com/

Odkąd producenci konsol zaczęli oferować wzmocnione wersje swoich głównych przedstawicieli ósmej generacji, odtąd trudno argumentować zakup konsoli stałą jakością gier i płynnością. Spadki klatek w produkcjach AAA jest zauważalny już od startu PlayStation 4, nie mówiąc już o Xbox-owej „jedynce”. Próba zamiecenia problemu pod dywan nie wchodzi w grę, ponieważ społeczność graczy dzieli się na bardzo ortodoksyjnych fanatyków FPS-ów i casuali. Ta druga grupa nie napędzi sprzedaży sama, chociaż do dla niej dedykowany jest produkt, jaki jest konsola. Siadasz do niej, kiedy chcesz. Możesz mieć tylko 2-3 gry i nie dokupować innych, ponieważ zawsze będą działać tak samo i dawać rozrywkę. Nie potrzebujesz zmieniać karty graficznej i procesora aż do nowej generacji, która jest równoznaczna z nową platformą. Jeżeli nie boli was 30 klatek na sekundę przy często oszukanej rozdzielczości Full HD, to konsole są dla was stworzone. Komputer osobisty dzięki częściom i wsparciu sterowników przygotowanych na tysiące konfiguracji sprzętu, zawsze będzie lepszy w płynności i liczbie detali.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.